Naam beleidsstuk | Korte inhoud | Vaststellingsjaar/looptijd |
---|---|---|
Wmo beleidsplan | Beschrijft de ontwikkelingen m.b.t. de Wet maatschappelijke ondersteuning en de uitgangspunten voor de periode 2021-2025 | Vastgesteld juni 2021. Looptijd 2021-2025 |
Beleidsnotitie sport en bewegen “Scoren door samenspel” | De notitie bestaat uit zes inhoudelijke opgaven die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn: | Vastgesteld op 27 oktober 2021 |
Beleidsplan Kunst Stroomt | Beleidsplan voor de jaren 2022-2028. | Vastgesteld in januari 2022 |
Uitvoeringsplan Voor- en Vroegschoolse Educatie Gemeente De Fryske Marren 2022/2023 | Beschrijving van de doelstellingen voor Voor- en Vroegschoolse Educatie voor de komende jaren. Het gaat onder meer om resultaatafspraken met de uitvoerende organisaties, het vergroten van het bereik, ouderbetrokkenheid, kwaliteitsverbetering en het monitoren van de resultaten | Vastgesteld in januari 2022 |
Beleidsnotitie Voor- en Vroegschoolse Educatie | Speerpunten zijn het vergroten van het bereik, maatwerk waar nodig en inzet | Vastgesteld in 2023 |
Integraal Huisvestingsplan Onderwijs (IHP) | Een op de toekomst gericht integraal huisvestingsplan van alle schoolgebouwen in de gemeente. In 2022/2023 wordt gewerkt aan het opstellen van een nieuw IHP | 2016-2024 |
Notitie “Dorpen-, stads- en wijkenbeleid, Mééér dan stenen” | Beschrijft de wijze waarop wij leefbaarheid in onze dorpen, stad en wijken willen behouden en zo nodig verbeteren | 2015 vastgesteld |
Dorpshuizenbeleid | Dorpshuizenbeleid | 2015 vastgesteld |
Bibliotheekbeleid gemeente De Friese Meren 2015-2020 | Beschrijft de ontwikkelingen in de bibliotheeksector en de uitgangspunten voor de periode 2015-2020 | 2015-2020 |
Nota: Frysk as it heal kin - Fries als het even kan | Jout kaders foar it taalbelied fan De Fryske Marren foar it Frysk yn de organisaasje en yn de mienskip | Fêststeld op 23 novimber 2016 |
Notitie leerplichtbeleid | Gericht op het terugdringen en zoveel mogelijk voorkomen van schoolverzuim en voortijdig schoolverlaten. Speerpunten zijn het borgen van het leerrecht en het optimaliseren van de onderwijskansen | November 2014 vastgesteld |